Tarinaa suomenlapinkoira Keron ja bordercollie Discon ja Potterin elämästä. Muistoissa Viima ja Myry.

4.7.2010 Agirodussa

Epäinhimillinen herätys klo 4:45 (kummasti sitä kuitenkin nousi ylös varsin virkeänä), klo 5:30 matkaseurueen tapaaminen ja autolla kohti Ylöjärvellä Teivossa pidettävää Agirotua. Myry matkasi takapenkillä, kun Lola ja Uula olivat auton takatilassa.

Osallistuttiin Agirodussa vain yhteen starttiin eli maksikilpailevien joukkuekisaan Lappalaiskoirien suomenlapinkoirien joukkueessa. Myryn kanssa aloitettiin, seuraavina matkaan lähtivät Jaava ja Tiina, kolmantena Poju ja Sari ja ankkurina Uula ja Anna-Leena.

Radan tuomaroi Niina-Liina Linna, ja profiililtaan rata oli oikein kiva. Siinä sai mennä suoraa, tehdä käännöksiä, pari takaakiertoakin oli ja pientä kieputusta, mutta ei mitään semmoista ylitsepääsemätöntä ja hidastavaa.

Joukkueen suoritus oli ihan kivaa seurattavaa, vaikka virhepisteitä hieman ropisikin. Meillä meni rata ihan kivasti, mutta napattiin A-esteen jälkeen tuleva hyppy väärin päin eli siitä hylky (10s lisäaikaa suoritukseen). Muuten Myry meni ihan kivaa vauhtia, vaikka sää olikin erittäin lämmin ja aurinkoinen (onneksi startti oli aamulla).

Mukavalta tapahtumalta Agirotu vaikutti, joten voisi jatkossa osallistua tähän tapahtumaan :) Kiitokset joukkueelle ja matkaseurasta Anulle ja Anna-Leenalle :)

Päivitys: Meidän joukkue Suomenlapinkoirat sijoittui sijalle 15 tuloksella 259,98, yhteisaika oli 214,98 ja siihen päälle sitten virheitä 45. Voiton veivät kelpiet (189,99), toisina belggarit (206,36) ja kolmansina myös belggarit (210,57). Joukkueita kilpailevissa makseissa oli yhteensä 59.

Tässä vielä pari kuvaa Myryn suorituksesta:

Tiukka käännös takaisin putkeen. Kuva © Outi Puhakka.

Kepeillä. Kuva © Outi Puhakka.