Tarinaa suomenlapinkoira Keron ja bordercollie Discon ja Potterin elämästä. Muistoissa Viima ja Myry.

19.6.2010 Agilityn joukkue-SM

Osallistuttiin Lappalaiskoirat ry:n joukkueessa agilityn joukkueiden SM-kisoihin, jotka pidettiin Vantaan Tikkurilassa. Sää oli ihan passeli (vaikkakin välillä aika tuulinen), kenttä oikein oivallinen ja joukkueen sijoitusta sai jännätä loppuun asti.

Ensimmäisenä joukkueesta radalla työskenteli Ötökkä, joka teki puhtaan ihanneaikaan yltävän suorituksen. Toisena joukkueesta suoritti Uula, joka sekin teki puhtaan radan muutaman sekunnin yliajalla tosin. Myryn kanssa oltiin sitten kolmantena matkassa.

Lämmittelyssä Myry oli ihan virkeä, ja lämmittelyesteet ja muu puuhastelu sujuivat oikein kivasti. Sitten olikin jo meidän vuoro. Myry pysyi onneksi lähdössä (jouduin tosin käskemään uudestaan istumaan, kun nousikin ylös) ja pari ekaa estettä meni ihan hyvin. Kolmantena oli A:n alla oleva putki. Sinne ohjaus meni jotenkin pieleen ja siitä kielto. Seuraava hyppy meni vielä ihan ok, mutta sen jälkeen Myry ohjautui uudestaan putkeen A-esteen sijaan. Sen jälkeen ohjaus sekosi täysin ja suoriteltiin esteitä vähän miten sattuu. Myryllä ainakin oli vauhtia ja intoa, vaikka muuten suoritus meni miten meni.

Rata oli muillekin varsin vaativa eikä nollatuloksia, saati tuloksia ylipäänsäkään tullut paljoa. Ennen finaalia (joukkueen 4. koirat) meidän joukkue (Lappalaiskoirat!) oli sijalla 4! Edellä olivat vain BAT (voitti, hienosti neljä nollatulosta!), LAW (kolmas) ja Active Dogs (toinen). Jännitystä siis piisasi loppuun asti, sillä finaali mentiin käänteisessä järjestyksessä. Harmillisesti kuitenkin joukkueemme ankkuri Nuka hylkäytyi jo heti toisella esteellä, joten tällä kerralla joukkue jäi ilman tulosta.

Mutta yhtä kaikki, kisoissa oli mukavaa, hyvä tunnelma ja sai nähdä hienoja suorituksia ja päästä itsekin kisailemaan :)

Vauhdikkaasti kepeillä. Kuva © Sirpa Saari.
Ponnistus. Kuva © Sirpa Saari.
Renkaalla. Kuva © Tiina Jurvakainen.
Okserilla. Kuva © Sirpa Saari.
Kuva © Tiina Jurvakainen.